Zit er garantie op de artikelen die je bij Landbouwwinkel koopt?
Jazeker. Standaard zit er een jaar fabrieksgarantie op alle nieuw verkochte artikelen, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Landbouwwinkel.nl geeft je het voordeel van eenzelfde garantie en garantietermijn als de fabrikant/leverancier op het betreffende product geeft, dus ook als dit langer is dan 1 jaar.
Wat is uitgesloten van garantie?
- Rubberen producten, voertuigbanden, gebruiks- en slijtdelen, gebruikte of tweedehands producten en partijgoederen zijn altijd uitgesloten van garantie, tenzij nadrukkelijk anders aangegeven.
- Op kunststofproducten zoals waterbakken, kruiwagens, kalverhutten etc. kunnen lichte krassen voorkomen, als gevolg van het productieproces, handling, opslag en logistiek.
- Gegalvaniseerde producten zoals frames of hekwerken kunnen verschil vertonen in dofheid/glans van de galvanisatie. Dit is afhankelijk van het galvanisatieproces en doet geen afbreuk aan de kwaliteit.Dit valt niet onder garantie.
- Kosten voor retoursturen van garantieartikelen, montage en demontage van onderdelen of producten, oliën en vetten, downtime vanwege defecten, inkomstendervingen, bedrijfsschades, etc zijn altijd voor eigen rekening van de klant.
- Ook beschadigingen inherent aan het gebruik of vervoer van een product (bijvoorbeeld lakschade aan een koppel-, of scharnierpunt, aan de bewegende schakels van een weidesleep, hijsogen, e.d.) of normale slijtage bij gangbaar gebruik zijn uitgesloten van garantie.
- Opruimingsartikelen zijn uitgesloten van retourzending (behalve bij consumenten aankopen, dan kunnen deze wel geretourneerd worden) en kunnen een beperkte garantie hebben. Op gebruikte artikelen zit geen garantie, tenzij dit nadrukkelijk erbij vermeld staat.
Hoe dien je een garantieaanvraag, service-aanvraag, informatie-aanvraag of klacht over een gekocht goed bij Landbouwwinkel.nl in?
Uitsluitend via de garantieprocedure m.b.v. garantie- en klachtenformulier. Dit dien je volledig in te vullen. Vergezeld van foto's die de klacht of het gebrek duidelijk weergeven. Deze foto's kun je apart per email aan ons toesturen nadat het online garantie- en klachtenformulier is ingevuld. Daarna wordt de melding in behandeling genomen. Zorg in ieder geval dat factuurnummer, afleverdatum, merk, typenummer, modelnummer en serienummer van het product en evt. onderdelen vermeld zijn op je aanvraag. Je ontvangt zo snel mogelijk bericht over de opvolging van de klacht of garantieaanvraag.
Klachten: We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via het garantie- en klachtenformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het bij (niet zakelijke) consumenten aankopen mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Voor de uitgebreide en aanvullende garantie en retourbepalingen verwijzen wij graag naar onze "Algemene Voorwaarden".